Image

فواید فوق العاده پیاده روی

18 اردیبهشت, 1400

فواید فوق العاده پیاده روی

بهبود سیستم گردش خون:

پیاده‏ روی میزان ابتلا به بیماری‏ های قلبی را کاهش می‏دهد، موجب افزایش ضربان قلب و کاهش فشار خون و همچنین تقویت قلب می‏شود.

استحکام استخوان‏ های بدن:

پیاده‏ روی استخوان‏ ها را محکم کرده و باعث میشود میزان استخوان از دست رفته در مبتلایان به پوکی استخوان کاهش یابد.

افزایش طول عمر:

تحقیقات اخیر نشان داده ‏اند سالمندانی که در دهه پنجاه و شصت عمرشان به صورت منظم ورزش میکنند نسبت به همسالانشان که ورزش نمی‏کنند درصد مرگ و میر کمتری دارند.

افزایش روحیه:

پیاده روی مسکن‏ های طبیعی اندورفین را در بدن آزاد می‏کند بنابراین هرچقدر فرد قدم‏های بیشتری در طول روز بردارد روحیه او نیز بهتر خواهد شد.

 کاهش وزن:

یک پیاده روی با سرعت بالا می‏تواند در عرض 30 دقیقه نزدیک به 200 کالری بسوزاند، زمان بیشتر نیز به معنی کالری سوزی بیشتر است.

 تقویت ماهیچه ‏ها:

این ورزش توانایی عضلات پا را بالا می‏برد. حتی اگر هنگام پیاده روی دستان خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید عضلات بازو را نیز در این بهبود عملکرد سهیم کرده ‏اید.

 بهبود خواب:

تحقیقاتی در مرکز پژوهش سرطان سیاتل آمریکا نشان داد زنان بین 50 تا 75 ساله‏ ای که صبح ‏ها یک ساعت پیاده روی می‏کنند بیشتر از سایرین از بی‏خوابی در امانند.

محافطت از مفاصل:

اکثر غضروف مفاصل از طریق خون تغذیه نمی‎شوند بلکه خوراک آن‏ها از طریق مایع بین مفصلی ‏که با حرکت به چرخش در می‏ آید تامین می‏شود. پیاده روی تغذیه این بخش از بدن را بهبود می‏بخشد.

بهبود تنفس:

با گردش سریع‏تر اکسیژن در رگ‏ها به واسطه پیاده روی، دفعات تنفس نیز بالا رفته و این مهم به دفع سموم بدن و همچنین افزایش توان و انرژی بدن کمک شایانی خواهد کرد.

جلوگیری از زوال حافظه:

مطالعه ‏ای که روی 6000 زن 65 سال و بالاتر توسط محققان دانشگاه سانفرانسیسکو انجام شد، به این مطلب اشاره دارد که زوال حافظه در مرتبط با سن در افرادی که بیشتر راه می‏روند کمتر است.

کاهش خطر آلزایمر:

طبق تحقیقاتی در مرکز سلامت دانشگاه ویرجینیا، مردانی در محدوده سنی 71 تا 93 سال که در روز بیشتر از یک چهارم مایل راه می‏روند، 50 درصد کمتر نسبت به سایرین دچار آلزایمر شده اند.

انجام فعالیت‏های روزانه:

تحقیقات حاکی از این است که پیاده روی و ورزش ‏های استقامتی، ناتوانی در انجام فعالیت‏های روزانه را در افراد بالای 65 سال که دارای علائم آرتروز هستند کاهش می‏دهد.