Image

دردهای عضلانی پس از ورزش

28 فروردین, 1400

 

چگونه دردهای عضلانی پس از ورزش را کاهش دهیم؟

اگر یک ورزشکار حرفه‏ ای باشید قطعا شما هم دردهای عضلانی پس از ورزش را تجربه کرده‏ اید. می‏ دانیم که این دردها کاملا طبیعی‏ست اما به جز گذر زمان با چه ترفندهایی می‏توان این دردها را کاهش داد؟

انجام حرکات سبک؛ این کار جریان خون را افزایش می‏دهد و باعث بهبود گردش خون خواهد شد. تصمیم به بی‏ حرکت بودن بدترین کار ممکن است. البته منظور انجام حرکات تمرینی نیست، حرکاتی به معنای واقعی سبک!

آب بنوشید؛ طبق تحقیقات بین از دست دادن آب بدن و دردهای عضلانی رابطه مستقیمی وجود دارد. آب به دفع مواد زاید کمک می‏کند و باتوجه به اینکه این امر توسط کلیه ‏ها و کبد انجام می‏شود نوشیدن آب امری بسیار کمک کننده خواهد بود. 

حرکات کششی؛ هدف بازهم انجام حرکات سبک است. انجام حرکات کششی به دلیل کاهش انقباض و افزایش دامنه‏ی حرکت تاثیر بسیاری در بهبود دردهای عضلانی حاصل از ورزش دارد.

پروتئین به اندازه کافی؛ پروتئین ماده‏ای مغذی برای ساخت و حفظ ماهیچه‏ هاست. برای جلوگیری از افزایش یا طولانی شدن درد عضلانی به مصرف پروتئین احتیاج دارید، البته این امر به معنای مصرف بیش از اندازه پروتئین نیست.

استفاده از کمپرس ســرد یا گــرم؛ نمی‏توان به طور قطعی گفت که ســـرد یا گـــرم زیرا این مــورد برای هر دردی متفاوت است اما به نظر می‏رسد باید کاری انجام دهید کــه موجب حفظ آرامش شما شود چرا که تاثیر این مورد کاملا موقتی است اما هنگام تشدید درد ارزش آزمودن را دارد.